لطفاً قبل از ثبت یا تمدید دامنه خود، تمامی قوانین اجرایی پرشین رجیستر را مطالعه نمایید.

این مرکز مختار است در هر زمان، قوانین را اصلاح و یا تغییر دهد و استفاده شما از هر کدام از خدمات پرشین ریجستر به معنای پذیرش تمامی قوانین آن می باشد.

ثبت نام و اطلاعات کاربری:
  • کاربر موظف است با مشخصات و ایمیل حقیقی و شماره موبایل فعال در پرشین ریجستر ثبت نام نماید.
  • پرشین رجیستر موظف است فقط به درخواستهای پشتیبانی صاحب حساب کاربری پاسخ دهد. به درخواستهایی که با حساب کاربری مطابقت نداشته باشد، ترتیب اثر نخواهد داد.
  • مسئولیت و عواقب درج اطلاعات نادرست بر عهده کاربر خواهد بود.
  • هر شخص صرفا مجاز به داشتن یک حساب کاربری در پرشین ریجستر می باشد. در صورت شناسایی حسابهای متعدد تیکتی جهت ادغام اکانت ها باز خواهد شد و به کاربر در این خصوص اطلاع رسانی می شود و درخواست اعلام اکانت اصلی جهت ادغام سایر اکانت ها ارسال می گردد در صورت عدم پاسخ از طرف کاربر پرشین ریجستر اکانتی که آخرین لاگین با آن صورت گرفته را به عنوان اکانت اصلی در نظر گرفته و سایر اکانت ها را با آن اکانت ادغام می کند و اعتبار ها و دامنه های آن اکانت ها را در اکانت اصلی ادغام و تجمیع می کند و مسئولیت عدم پاسخ و عواقب آن بر عهده کاربر می باشد.
 
استفاده صحیح:
  • این وب سایت برای استفاده های عادی پیاده سازی شده است و ارسال درخواست های انبوه و یا استفاده از ربات مجاز نمی باشد. بدیهی است در صورت مشاهده، حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.
 
دامنه های تازه آزاد شده:
  • استفاده از خدمات پرشین رجیستر برای رقابت در ثبت دامنه های تازه آزاد شده مجاز نمی باشد و بدیهی در صورت مشاهده برخورد خواهد شد. همچنین با توجه به شرایط ریس کاندیشن که ممکن است در هنگام ثبت دامنه های تازه آزاد شده رخ دهد، این مرکز هیچگونه مسئولیت را در قبال ثبت نشدن این دسته از دامنه ها و یا تغییر مالکیت دامنه ها از سمت نیک بدلیل وقوع ریس کاندیشن نخواهد پذیرفت.
 
ثبت و تمدید و انتقال دامنه:
  • از صحت نام دامنه انتخابی خود مطلع شوید. در صورت تایید شدن دامنه توسط مرکز ثبت ، این دامنه متعلق به شما خواهد بود و امکان لغو کردن دامنه وجود ندارد.
  • در هنگام وارد کردن شناسه کاربری صاحب دامنه دقت نمایید. در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه، با توجه به وضعیت موجود، در مورد دامنه شما تصمیم گیری خواهد شد و لغو دامنه مشمول پرداخت هزینه خواهد شد.
  • اکیدا توصیه می کنیم همواره  حداقل 10 روز قبل از تاریخ انقضای دامنه خود اقدام به تمدید آن نمایید در صورتی که تمدید دامنه خود را به آخرین زمان ها بگذارید هر گونه اتفاقی در خصوص عدم تمدید یا فعال شدن مجدد دامنه یا تاخیر در فعال شدن مجدد آن توسط ریجسترار فقط بر عهده کاربر می باشد و پرشین ریجستر هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص بر عهده ندارد.
  • در خصوص دامنه های خاص (دامنه هایی به جز .com .net .org – خصوصا دامنه های مربوط به کشورهای مختلف ccTLD) با توجه به اینکه این دامنه ها هر کدام قوانین خاص خود را دارند لذا در صورت نیاز به تمدید این دامنه ها حداقل یک هفته قبل از تاریخ انقضا می بایست نسبت به تمدید اقدام نمایید در غیر اینصورت در صورت ورود دامنه به دوره جریمه و یا حتی از دست رفتن دامنه مسئولیتی متوجه پرشین ریجستر نیست.

 

انتقال و تمدید دامنه های بین الملل :
  • از آنجا که پرشین ریجستر به صورت تخصصی صرفا در حوزه دامنه فعالیت می کند با ریجسترارهای بین المللی مختلفی همکاری می نماید. گاهی در هنگام تمدید دامنه شما از یک ریجسترار به ریجسترار دیگر منتقل می شود از آنجا که انتقال دامنه چند روز زمان می برد (به طور میانگین 7 روز) اگر در آخرین روزهای مانده به تاریخ انقضای دامنه خود اقدام به تمدید نمایید ممکن است در طول مدت انتقال (pendingTransfer) ریجسترار دامنه شما را غیر فعال نماید در این صورت باید منتظر بمانید تا فرآیند انتقال تکمیل گردد و دامنه به ریجسترار مقصد منتقل شود تا به صورت خودکار مجددا دامنه تمدید و فعال گردد لذا جهت جلوگیری از این موضوع اکیدا توصیه می کنیم همواره دامنه های خود را حداقل 10 روز قبل از تاریخ انقضا تمدید نمایید تا از وقوع مشکلات احتمالی پیشگیری نمایید.
  • با توجه به اینکه قیمت یک پسوند در ریجسترارهای مختلف متفاوت می باشد گاهی جهت ارائه قیمت بهتر دامنه شما به ریجسترار دیگری انتقال می یابد در صورتی که کاربر در حالت منقضی اقدام به تمدید دامنه نماید و یا تمدید دامنه را به آخرین روزهای فعال بودن دامنه موکول کند به طوری که امکان انتقال دامنه وجود نداشته باشد قهرا مجبور به تمدید در ریجسترار فعلی هستیم که این مسئله ممکن است منجر به افزایش هزینه تمدید شود لذا در این موارد این موضوع طی تیکت به کاربر اعلام می شود در صورت پرداخت مبلغ ما به التفاوت دامنه تمدید می شود در غیر اینصورت در صورت عدم پرداخت مبلغ و یا عدم پاسخ از سوی کاربر تمدید سفارش تمدید لغو و مبلغ به اعتبار کاربر عودت داده می شود و یا در صورت تمایل کاربر به عودت مبلغ به شماره حساب/کارت اعلامی توسط ایشان عودت داده خواهد شد.
  • با توجه به تفاوت قوانین انتقال در ریجسترار های مختلف ، بعضی از ریجسترار ها (مراکز ثبت) در زمانی که دامنه منقضی شده باشد کد انتقال را ارائه نمی دهند لذا در صورتی که کاربر قصد انتقال دامنه خود را دارد حتما باید قبل از انقضا نسبت به انتقال اقدام نماید در صورتی که دامنه منقضی شود کاربر باید دامنه را در ریجسترار فعلی تمدید نماید تا دامنه فعال گردد و آنگاه نسبت به انتقال دامنه اقدام نماید.
 
پشتیبانی و تیکتینگ :
  • تمامی مندرجات در تیکت در حکم سند بوده و قابل استناد می باشد.
  • با توجه به ضرورت مستند سازی تمامی پشتیبانی های پرشین ریجستر صرفا فقط بر اساس تیکت می باشد و کاربران باید تمامی درخواست های خود را فقط از طریق تیکت ارسال نمایند و ارسال درخواست از سایر روش های دیگر مانند ارسال ایمیل و … مسموع بوده و قابل پیگیری نخواهد بود.
  • کاربر برای ارسال درخواست های خود موظف است در سایت لاگین نماید و سپس اقدام به ارسال تیکت نماید.
  • در صورتی که کاربر بدون لاگین کردن اقدام به ارسال تیکت نماید پرشین ریجستر بر حسب موضوع تیکت و متن درخواست بنا به تشخیص خود به آن ترتیب اثر داده و یا ندهد.

 

انتقال مالکیت دامنه های بین الملل :
  • انتقال مالکیت دامنه های بین الملل صرفا از طریق ارسال تیکت می باشد و تیکت ارسالی توسط کاربر و تایید انجام شده توسط مالک جدید در حکم سند بوده و نیاز به هیچ مدرک دیگری نبوده و همان تیکت های مزبور ملاک بررسی و استناد خواهد بود.
  • پس از انتقال مالکیت به دلیل تغییر ایمیل مالک دامنه ، ریجسترار ایمیلی جهت تایید تغییر مالک برای مالک جدید ارسال می نماید و مالک جدید موظف است که ایمیل ریجسترار را تایید کند در صورت عدم تایید ایمیل ریجسترار ، ایمیل مالک دامنه تغییر نخواهد کرد و عواقب ناشی از آن بر عهده مالک جدید می باشد.
  • از تاریخ انتقال مالکیت تمامی مسئولیت های دامنه بر عهده مالک جدید می باشد.
 
انتقال مالکیت دامنه های ملی (ir.) :

  • برای انتقال مالکیت دامنه های خود،کافی است کد انتقال را از پنل Nic.ir دریافت نمایید و سپس از طریق فرم انتقال مالکیت در پرشین ریجستر به آسانی اقدام به انتقال مالکیت نمایید.
  • لطفاً در انتقال مالکیت دامنه های خود دقت نمایید، پس از ارسال درخواست به نیک توسط پرشین ریجستر وجه آن از اعتبار ما نیز کسر خواهد شد و باید مدارک توسط شما به نیک ارسال شود در صورتی که به هر دلیلی انتقال مالکیت توسط شما و یا مالک جدید انجام نشود باید درخواست جدیدی ثبت نمایید و هزینه مربوطه را مجددا پرداخت نمایید.

 

حذف دامنه و برگشت هزینه:
  • دامنه های خاص دامنه هایی هستند که در آنها از کلمات خاص مانند نام شهر يا کشور و يا شرکت و ارگان خاص استفاده شود و يا دارای پسوندی باشند که نياز به ارسال مدارک شخصی يا حقوقی باشد. چنانچه به هر دلیلی نام دامنه مورد نظر توسط Nic.ir تاييد نگردد جریمه از هزینه دامنه کسر و مابقی به حساب شما برگشت داده میشود.
  • در صورت انتخاب اشتباه دامنه از لحاظ املایی و حذف آن قبل از تایید دامنه توسط ایرنیک، جریمه از هزینه دامنه کسر و مابقی به حساب شما برگشت داده میشود.
  • در صورت حذف دامنه به دلیل عدم ارسال مدارک و يا عدم تاييد مدارک مورد نیاز به ایرنیک، جریمه از هزینه دامنه کسر شده و مابقی به حساب شما برگشت داده میشود.
  • چنانچه دامين با پسوند های خاص ثبت مي کنيد پيش از هر کاری نسبت به اطلاع از مدارک مورد نياز اقدام فرمائيد. چرا که در صورتی که پس از ثبت، دامنه شما به دليل عدم ارسال يا نقص مدارک ارسال شده به Nic.ir تاييد نگردد جریمه از هزینه دامنه کسر و مابقی به حساب شما برگشت داده میشود.
  • با توجه به حجم زیاد دامنه ها و اینکه فرآیند عودت هزینه ها به صورت دستی انجام می شود و زمان بر می باشد کسر مبلغ جریمه از هزینه ثبت دامنه در مورد تمامی دامين هایی که به هر دليل از طرف Nic تاييد نمي شوند صادق ميباشد.
  • مبلغ جریمه برای دامنه های تایید نشده 10 درصد هزینه ثبت یکساله می باشد.(در حال حاضر این مبلغ دریافت نمی شود)
 
برگشت اعتبار و موجودی کاربر:
  • موجودی شما در پرشین رجیستر به راحتی قابل برگشت می باشد و در صورت درخواست برگشت وجه، پس از کسر کارمزد بانکی، وجه مربوطه به حساب شما واریز خواهد شد. شایان ذکر است، عودت موجودی فقط از طریق شماره کارت/شماره شبا اعلام شده در تیکت و یا پروفایل کاربری انجام خواهد شد و کاربر موظف است اطلاعات صحیح ارائه نماید بدیهی است و مسئولیتی هرگونه اشتباه در این خصوص بر عهده کاربر می باشد.
 
اطلاع رسانی:
  • با توجه به کثرت دامنه های پرشین ریجستر و انبوه مشتریان اطلاع رسانی در هر زمینه ای صرفا از طریق تیکت یا ارسال ایمیل انجام می شود. کاربران متعهد می شوند که به صورت دوره ای نیز به پنل خود وارد شوند و از وضعیت دامنه های خود و اطلاع رسانی های گوناگون پرشین ریجستر آگاهی یابند.
  • در صورتی که در مورد خدمتی نیاز به کسب تکلیف از کاربر باشد پرشین ریجستر اقدام به ارسال تیکت می نماید و در چند مرتبه یادآوری آن را نیز ارسال می کند و در صورت عدم پاسخ کاربر در تیکت بنا بر موضوع پرشین ریجستر بر اساس تصمیم خود اقدام نموده و مسئولیت این موضوع و عواقب احتمالی بر عهده کاربر می باشد.
 
تمدید دامنه:
  • پرشین ریجستر اطلاع رسانی ها در خصوص تمدید دامنه را قبل از زمان انقضای آن را انجام می دهد علاوه بر اطلاع رسانی ما ریجسترار ها نیز قبل از انقضای دامنه چندین نوبت اقدام به ارسال ایمیل یادآوری جهت تمدید دامنه برای مالک آن می نمایند افزون بر تمام این موارد با منقضی شدن دامنه خدمات مربوط به آن نیز متوقف خواهد شد لذا تمام مسئولیت های عدم تمدید به موقع از جمله ورود دامنه به دوره “بازخرید” و یا از دست رفتن دامنه بر عهده مالک می باشد و مواردی مانند عدم دریافت ایمیل و … مسموع نخواهد بود و پرشین ریجستر در این خصوص هیچ مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
  • در صورت عدم تمدید دامنه در موعد مقرر حداکثر پس از 15 روز از تاریخ انقضا دامنه (این زمان با توجه به نوع دامنه و ریجسترار آن متغیر می باشد) دامنه وارد دوره بازخرید یا Redemption period خواهد شد و هزینه تمدید در این وضعیت بسیار بیشتر از حالت عادی خواهد بود.
  • با توجه به اینکه پرشین ریجستر با ریجسترار های مختلفی همکاری می کند ، مبلغ بازخرید دامنه به صورت تقریبی در سایت درج شده است لذا در صورتی که کاربر قصد بازیابی دامنه خود را داشته باشد شایسته است قبل از پرداخت هزینه تیکت ارسال نماید و مبلغ دقیق را استعلام نماید. بدیهی است در صورت پرداخت مبلغ قبل از استعلام اگر مبلغ پرداختی بیشتر باشد مبلغ مازاد به اعتبار کاربر عودت داده خواهد شد و اگر مبلغ پرداختی کمتر باشه بازیابی و تمدید انجام نخواهد شد و این موضوع از طریق تیکت به کاربر اطلاع رسانی و پس از تکمیل وجه و پرداخت آن بازیابی دامنه انجام خواهد شد.
 
رفع مسئولیت:
  • این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال قطعی وب سرویس، عدم امکان ثبت/تمدید دامنه ها و… ندارد. در صورتیکه سفارشی دارید که می بایست فوری انجام شود و از سیستم پیغام خطا دریافت می کنید، می توانید درخواست خود را از طریق تیکت ارسال نمایید و یا می توانید از سرویس دهنده های دیگر استفاده کنید و شما با عضویت در پرشین رجیستر، خدمات این سایت را به همراه تمامی نقص های احتمالی اش در زمینه دامنه خواهید پذیرفت.

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد.